O projekcie
Projekt jest realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 – Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020.
Głównym celem Projektu jest podniesienie kompetencji ICT nauczycieli i uczniów z wielkopolskich szkół prowadzących kształcenie ogólne na poziomie podstawowym i ponadpodstawowym.
Projekt skierowany jest do wszystkich typów szkół i obejmie swoim działaniem 600 placówek z terenu Wielkopolski.
W ramach Projektu, realizowanego w ciągu pięciu lat, przewidziano sześć różnych podprojektów edukacyjnych, w tym trzy skierowane do szkół ponadpodstawowych:
• Ligi Przedmiotowe
• Klasy Akademickie
• Uczniowskie Laboratoria Informatyczne
Uczniowskie Laboratoria Informatyczne to realizacja projektów edukacyjnych dla młodzieży w formie zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem aktywnych metod pracy z uczniem, pracy metodą projektu, pracy metodą wyprzedzającą, wykorzystanie eksperymentów oraz różnych form pracy z zastosowaniem komputera i Internetu. To dodatkowe 64 godziny zajęć pozalekcyjnych poszerzających zainteresowania uczniów.
https://ulizspnietazkowo.wixsite.com/projektuli
Uczestnicy projektu:
Opiekun grupy ULI ZSP NIETĄŻKOWO:
mgr inż. Monika Miedziarek
Członkowie grupy ULI ZSP NIETĄŻKOWO:
Eryk Apolinarski
Nikola Bączyk
Kacper Beissert
Michael Ekert
Hubert Górny
Jakub Hamrol
Wiktoria Kaniakowska
Mateusz Kubicki
Nikodem Łukaszewski
Jakub Mocek
Dawid Musialski
Kacper Nowak
Adam Polaczyk
Dawid Sikora
Łukasz Spławski
Daniel Witomski
Weronika Woś
Zajęcia nr 1:
temat: Precz z prawem dżungli w sieci!
data: 09.11.2018 r.
• Sporządzenie kontraktu z wykorzystaniem tabletu graficznego.
• Przedstawienie uczniom pojęcia: prawa autorskie, plagiat, licencje.
• Omówienie licencji Creative Common.
• Przedstawienie zmian w prawie jakie proponuje Unia Europejska.
• Zapoznanie uczniów ze stronami na których znajdują się darmowe zdjęcia i muzyka nie objęte prawami autorskimi.
Zajęcia nr 5:
temat: Kreatywni i cyberbezpieczni
data: 07.12.2018 r.
• Wykonywanie przez uczniów swoich cyfrowych śladów na kartkach papieru.
• Przedstawienie uczniom filmów o cyberstalkingu i infografiki o bezpieczeństwie w sieci.
• Udostępnienie uczniom filmów dotyczących bezpieczeństwa w sieci i zachęcenie ich do stworzenia listy zagrożeń na kolejne zajęcia.
Praca uczniów:
Zajęcia nr 8:
temat: Trójwymiarowy świat
data: 14.01.2019 r.
• Wprowadzenie uczniów w obsługę programu Blender
• Tworzenie prostych modeli trójwymiarowych w Blenderze.
Zajęcia nr 9:
temat: Zagrajmy w miasto
data: 15.01.2019 r.
• Przedstawienie uczniom aplikacji GooseChase do tworzenia gier miejskich
• Tworzenie przez uczniów po podziale na grupy gier miejskich.
Zajęcia nr 10:
temat: Trójwymiarowy świat
data: 1.02.2019 r.
• Kontynuacja zajęć z 14.01.2019 – tworzenie modeli 3D w Blenderze