Projekt jest realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 – Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020.
Głównym celem Projektu jest podniesienie kompetencji ICT nauczycieli i uczniów z wielkopolskich szkół prowadzących kształcenie ogólne na poziomie podstawowym i ponadpodstawowym.
Projekt skierowany jest do wszystkich typów szkół i obejmie swoim działaniem 600 placówek z terenu Wielkopolski.
W ramach Projektu, realizowanego w ciągu pięciu lat, przewidziano sześć różnych podprojektów edukacyjnych, w tym trzy skierowane do szkół ponadpodstawowych:
• Ligi Przedmiotowe
• Klasy Akademickie
• Uczniowskie Laboratoria Informatyczne
Uczniowskie Laboratoria Informatyczne to realizacja projektów edukacyjnych dla młodzieży w formie zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem aktywnych metod pracy z uczniem, pracy metodą projektu, pracy metodą wyprzedzającą, wykorzystanie eksperymentów oraz różnych form pracy z zastosowaniem komputera i Internetu. To dodatkowe 64 godziny zajęć pozalekcyjnych poszerzających zainteresowania uczniów.
temat: Precz z prawem dżungli w sieci!
data: 09.11.2018 r.
• Sporządzenie kontraktu z wykorzystaniem tabletu graficznego.
• Przedstawienie uczniom pojęcia: prawa autorskie, plagiat, licencje.
• Omówienie licencji Creative Common.
• Przedstawienie zmian w prawie jakie proponuje Unia Europejska.
• Zapoznanie uczniów ze stronami na których znajdują się darmowe zdjęcia i muzyka nie objęte prawami autorskimi.
temat: Guru grafiki cyfrowej
data: 16.11.2018 r.
• Prezentacja programu Canva.
• Wykonywanie przez uczniów plakatów dotyczących ich zainteresowań.
Praca uczniów:
Zajęcia nr 3:
temat: Guru grafiki cyfrowej
data: 23.11.2018 r.
• Prezentacja programu Canva.
• Wykonywanie przez uczniów infografik miejscowości z jakich pochodzą.
Praca uczniów:
Zajęcia nr 4:
temat: Guru grafiki cyfrowej
data: 30.11.2018 r.
• Prezentacja programu Canva.
• Wykonywanie przez uczniów logo kierunku technik informatyk.
Praca uczniów:
Zajęcia nr 5:
temat: Kreatywni i cyberbezpieczni
data: 07.12.2018 r.
• Wykonywanie przez uczniów swoich cyfrowych śladów na kartkach papieru.
• Przedstawienie uczniom filmów o cyberstalkingu i infografiki o bezpieczeństwie w sieci.
• Udostępnienie uczniom filmów dotyczących bezpieczeństwa w sieci i zachęcenie ich do stworzenia listy zagrożeń na kolejne zajęcia.
Praca uczniów:
Zajęcia nr 6:
temat: Kreatywni i cyberbezpieczni
data: 14.12.2018 r.
• Stworzenia listy zagrożeń w postaci mapy myśli ( coogle.it).
• Przygotowanie scenariuszy do filmów przedstawiających jedno
z zagrożeń internetowych.
• Praca nad filmem.
Praca uczniów:
Zajęcia nr 7:
temat: We wszechświecie algorytmów
data: 04.01.2019 r.
• Przedstawienie uczniom pojęć : algorytm i myślenie komutacyjne.
• Wykonywanie przez uczniów zadań związanych z algorytmami.
Praca uczniów:
Zajęcia nr 8:
temat: Trójwymiarowy świat
data: 14.01.2019 r.
• Wprowadzenie uczniów w obsługę programu Blender
• Tworzenie prostych modeli trójwymiarowych w Blenderze.
Zajęcia nr 9:
temat: Zagrajmy w miasto
data: 15.01.2019 r.
• Przedstawienie uczniom aplikacji GooseChase do tworzenia gier miejskich
• Tworzenie przez uczniów po podziale na grupy gier miejskich.
Zajęcia nr 10:
temat: Trójwymiarowy świat
data: 1.02.2019 r.
• Kontynuacja zajęć z 14.01.2019 – tworzenie modeli 3D w Blenderze
Harmonogram egzaminów maturalnych w terminie poprawkowym 19 sierpnia 2025 pokaż »« ukryj
Harmonogram egzaminów maturalnych w terminie poprawkowym
Konkurs „Hejt, a Ty – po której stornie jesteś” do 15 września 2025 zgłoszenia do 15 września pokaż »« ukryj
Konkurs „Hejt, a Ty – po której stornie jesteś”
Szkoła na kasetach VHS szczególnie dla naszych absolwentów
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śmiglu apeluje: Reaguj na przemoc. Niech zamknięcie w domu nie zamyka furtki do szukania pomocy.
W mediach pojawia się wiele informacji alarmujących o wzrastającej przemocy domowej. Powodem negatywnych zdarzeń w rodzinach (kłótni, awantur, konfliktów, napięć emocjonalnych, które mogą prowadzić do przemocy), jest z pewnością szczególna sytuacja w jakiej się znajdujemy.
Zjawisko epidemii i związanej z tym izolacji nie było nam do tej pory znane. Powoduje lęk o zdrowie, życie, pracę, bezpieczeństwo nasze i naszych bliskich. Z tak skrajnymi emocjami trudno sobie poradzić. Lęk może prowadzić do negatywnych emocji, a te zaś do niekontrolowanej złości i wybuchu agresji.
Nie pozwól by lęk zdominował życie i działanie.
Reaguj na przemoc. Reaguj kiedy zauważysz, że ktoś nie radzi sobie z emocjami. Reaguj kiedy sam doznajesz przemocy.
Pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej w Śmiglu pozostają w gotowości do udzielania wsparcia i pomocy. Epidemia nie zamyka furtki do szukania pomocy.
Przerwij przemoc i skontaktuj się z pracownikiem Ośrodka Pomocy Społecznej. Oferujemy wsparcie psychologiczne, pomoc prawnika, mediacje, rozmowy wspierające.
Zadzwoń: 65 5180 969 lub 515 541 575
W sytuacjach alarmowych 112
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111
Całodobowo numer tel. na Niebieską Linię 800 120 002
Monika Wyszogrodzka-Bobrowska Starszy Specjalista Pracy Socjalnej